Antipiratpartiet

Piratpartiet tar ett i-landsproblem, "jag vill ladda ladda ner gratis", förstorar det och gör ett parti av det. Men för att kunna vara ett parti måste de ha argument, och det är frihet och demokrati. Kultur ska vara fritt för alla och nedladdning är en fråga om demokrati. Men varför måste man ha ett i-landsproblem som forum för dessa diskussioner? Kan man inte prata om svälten i världen, sjukdomar, krig eller miljön? Nej, vi ska prata om ett litet skitproblem som de rikaste och mest välgödda i världen har som inte går att motivera på något sätt. Ska man ta bort äganderätten på film, musik, spel, böcker m.m. måste man ta bort äganderätten på allt, och det funkar inte.

"Men vi har ju teknologin..." Ja, vi har teknologin att sno en flaska cola på affären också, ska alla då få rätt att göra det? Vi har teknologin att döda, ska alla då döda varandra?

Pp är ett parti för personer som inte har något intresse för riktiga politiska frågor, utan bara bryr sig om att få ladda ner gratis. Sen stödjer dem det med att säga att det handlar om demokrati, och det är sant, men mycket handlar om demokrati, och det finns andra, bättre sätt att uttrycka det på.

Sen har jag inget vettigt förslag på hur man ska kontrollera fildelningen utan att det blir 1984 av det, men jag känner många som är motståndare till FRA och Ipred osv, men som inte laddar ner. Det bästa vore att presentera ny teknologi som är lagligt och piratpartisterna är nöjda med, såsom Spotify.

Kommentarer
Postat av: Matte P

du vet ju inte vad du pratar om. 1984 fanns inte ens fildelning hahaha. kom tillbaka i matchen det är 2009 nu. prata inte skit om pp

2010-01-26 @ 20:58:41
Postat av: Matte P

2010

2010-01-26 @ 20:58:56
Postat av: Fjunifred

Jag syftade på 1984 som i samhället i boken "1984" av George Orwell, inte året 1984. Kom tillbaka i matchen och börja läs böcker hahahaha. Och alla har frihet att uttrycka sina åsikter, så jag kan prata skit om Pp om jag tycker dem är skit :)

2010-01-26 @ 21:22:19
Postat av: Matte P

Definitivt en gaylord

2010-01-26 @ 22:58:29
Postat av: Jesper

Och vänstern är ett parti för kommunister, touché!

2010-01-27 @ 12:45:42
Postat av: Anton

Riktigt bra inlägg Fredrik!

2010-03-08 @ 12:22:20
Postat av: Emma

Jag håller med om att det måste presenteras ny teknologi inom området. Spotify är ju verkligen ett stort framsteg (det är så coolt att det är svenskt!). I och med Spotify har jag faktiskt slutat ladda hem musik, och jag tror knappast att jag är ensam om det. Men det skulle behövas något lika revolutionerande inom film och tv-serier. Det finns ju Voddler, men många av de filmerna kostar fortfarande nästan lika mycket att hyra som det gör i ditt lokala Videotek. Men jag säger som jag gjorde tidigare till dig. Jag tror att om man verkligen gillar en film eller en skiva så kommer man att köpa den, men man vill inte köpa "grisen i säcken" - som så många uttrycker det.

2011-03-07 @ 23:34:33
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0